Începând cu 15 noiembrie a devenit operațională în FIR București faza 2 a sistemului ATM2015+. Funcționalitățile îmbunătățite implementate vor permite configurarea ajustată dinamic a spațiului aerian, susținând o creștere a capacității atunci când traficul aerian va reveni la nivelurile anterioare pandemiei COVID19. De asemenea, acestea vor îmbunătăți coordonarea civil-militară, oferind o mai mare flexibilitate, în funcție de nevoile utilizatorilor spațiului aerian. Sistemul ATM2015+ oferă o conștientizare îmbunătățită a situației de trafic și din punct de vedere al siguranței, contribuind de asemenea la performanțe îmbunătățite din punct de vedere al mediului, atât în ceea ce privește emisiile, cât și zgomotul, prin faptul că permite utilizatorilor spațiului aerian să zboare pe traiectoria preferată și susține operațiuni continue de urcare/coborâre.
”Pandemia COVID-19 ne-a forțat să ne adaptăm la noua realitate, utilizând cu succes colaborarea și testarea la distanță. Astfel, chiar și în condiții atât de nefavorabile, după 1,5 ani de activități preponderent la distanță, am reușit transferul în operațional a Fazei 2 a sistemului ATM2015+. Această implementare demonstrează angajamentul ROMATSA pentru menținerea celui mai înalt nivel de siguranță, îmbunătățirea performanței noastre de mediu și asigurarea capacității necesare prin cele mai recente dezvoltări tehnologice, aliniate cu Planul General European pentru ATM”, a declarat Adrian Cojoc, directorul general ROMATSA.
Funcționalitățile îmbunătățite care au fost implementate prin Faza 2 a sistemului ATM2015+ includ:
Implementarea Afișării Datelor MET (Date Radar și Satelitare).