Traian VUIA realizeaza primul zbor din lume cu un avion care se desprinde de la sol numai datorita motorului sau.
George Valentin BIBESCU obtine la Paris, cel de-al 20-lea brevet de pilot din lume.
Aurel VLAICU infaptuieste la Cotroceni primul sau zbor cu aparatul construit de el.
Henri COANDA executa langa Paris o desprindere de la sol cu primul avion echipat cu motor cu reactie, conceput si construit de el.
Intra in functiune aerodromul de la Baneasa si Scoala de pilotaj a Ligii Nationale Aeriene.
Herman OBERTH din Sibiu realizeaza primul model din lume al unei rachete cu combustibil lichid.
Se infiinteaza Directia Aviatiunii in cadrul Ministerului Comunicatiilor.
La Brasov iau fiinta uzinele "Industria aeronautica romana" (I.A.R.).
Se infiinteaza TAROM (Transporturile Aeriene Romane), companie romaneasca independenta, dupa ce in perioada 1947-1954 s-a numit TARS - companie mixta romano-rusa, iar in perioada 1920-1947 a fost societate mixta romano-franceza sub denumirea de ANCF.
La aeroportul din ARAD se instaleaza primul sistem radar de supraveghere si precizie din România.
Romania devine membra ICAO (Organizatia Internationala a Aviatiei Civile).
Se da in exploatare Aeroportul Bucuresti-Otopeni.
Ia fiinta Facultatea de Constructii Aerospatiale, devenita În 1974 Facultatea de Aeronave.
In Anglia se semneaza cu consortiul British Aerospace, contractul de fabricare in comun a avionului mediu curier BAC 1-11.
Intra in functiune primul sistem de radar primar corelat cu un radar secundar pentru controlul zborurilor pe caile aeriene.
Se efectueaza primul zbor oficial de prezentare a avionului ROMBAC 1-11.
Se infiinteaza ROMATSA.
Romania devine membra ECAC.
Se pune in operare noul ACC Arad.
Romania devine membra Eurocontrol.
Se pune in operare noul ACC Constanta.
ROMATSA a devenit membru al Organizatiei Serviciilor Civile de Navigatie Aeriana (CANSO).
Se finalizeaza cladirea CDZ Bucuresti.
Incep probele de punere in functiune a echipamentelor tehnice operationale la noul CDZ Bucuresti.
Reducerea numărului de centre de la 5 la 3 prin relocarea centrelor Cluj şi Bacău la Bucureşti, în conformitate cu HG 536/2000 şi Conceptul Operaţional Romatsa.
CDZ Bucuresti devine operational. ACC Bucuresti - Locatia Otopeni devine rezerva.
Semnarea de către cei doi directori generali ai Romatsa şi Bulatsa, în prezenţa reprezentanţilor ICAO, EUROCONTROL şi ai Comisiei Europene, Initiaţiva de creare a premiselor pentru stabilirea unui bloc funcţional de spaţiu aerian în spaţiul aerian al României şi Bulgariei (BUL – ROM FAB), ceea ce a reprezentat lansarea DANUBE FAB.
Adjunctul Ministrului Transporturilor şi Comunicaţiilor din Republica Bulgaria şi Secretarul de Stat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului din România au semnat la Sofia, în prezenţa directorului general al EUROCONTROL, Declaraţia comună prin care se exprimă suportul politic al ambelor state cu privire la iniţiativa BUL – ROM FAB.
Ministrul Transporturilor din Republica Bulgaria şi Ministrul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului din România au semnat Declaraţia privind viziunea comună pentru cooperare în contextul pregătirii aplicării prevederilor Cerului European Unic, incluzând stabilirea unui bloc funcţional de spaţiu aerian în spaţiul aerian.
Certificarea Romatsa ca furnizor de servicii de navigaţie aeriană conform standardului ISO 9001:2000 prin certificatului numărul 205831, pentru o perioadă de 3 ani, de către BUREAU VERITAS CERTIFICATION.
Recertificarea Romatsa ca furnizor de servicii de navigaţie aeriană conform standardului ISO 9001:2008, prin certificatului numărul RO14057Q, pentru o perioadă de 3 ani, de către BUREAU VERITAS CERTIFICATION.
Relocarea sectorului de rută Bacău la Bucureşti, în conformitate cu HG 536/2000 şi Conceptul Operaţional Romatsa.
Primul-ministru al României, Ministrul Transporturilor, Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor din Republica Bulgaria şi Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii din România au semnat Memorandumul de Inţelegere între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România şi Ministerul Transporturilor, Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor din Republica Bulgaria cu privire la cooperarea în domeniul furnizării serviciilor de navigaţie aeriană şi pentru infiinţarea unui bloc funcţional de spaţiu aerian, care să cuprinda spaţiul aerian naţional al României, spaţiul aerian naţional al Republicii Bulgaria şi spaţiul aerian aflat sub incidenţa obligaţiilor juridice internaţionale asumate de către Romania şi Republica Bulgaria (DANUBE FAB).
Implementarea eşalonării de 5 NM conform reglementării ICAO Doc 4444 şi PIAC-ATS.
Relocarea sectorului de rută DINSI de la ACC Bucureşti locaţia Constanţa la ACC Bucureşti locaţia Bucureşti, în conformitate cu HG 536/2000 şi Conceptul Operaţional Romatsa.
Prima şedinţă DANUBE FAB Steering Committee, la Bucureşti.
10.08.2010 Domnul Diyan Dinev şi dl Bogdan Donciu, Directorii Generali ai Bulatsa şi Romatsa, au semnat un Memorandum de Inţelegere privind cooperarea în domeniul furnizării serviciilor de navigaţie aeriană, precum şi pentru stabilirea unui Bloc Funcţional de Spaţiu Aerian, DANUBE FAB.
A doua şedinţă DANUBE FAB Steering Committee, în Bulgaria.