Astăzi, 30 decembrie, Directorul General ROMATSA, dl. Adrian Cojoc şi Secretarul de Stat în Ministerul Afacerilor Interne, dr. Raed Arafat, au semnat Protocolul de Cooperare privind asigurarea funcţionării sistemului de coordonare a misiunilor de căutare şi salvare a victimelor şi supravieţuitorilor unui accident de aviaţie civilă produs pe uscat sau pe apele interioare navigabile.
Semnarea protocolului asigură cadrul organizatoric necesar pentru punerea în aplicare a prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 1234/17 noiembrie 2021 privind sistemul de coordonare a misiunilor de căutare și salvare a victimelor și supraviețuitorilor unui accident de aviație civilă și responsabilitățile instituțiilor care desfășoară aceste misiuni, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul aviației civile.
Potrivit HG 1234, începând cu data de 25.01.2022, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă va asigura coordonarea operaţională a misiunilor de căutare şi salvare în cazul unui accident de aviaţie civilă sau al unei aeronave civile aflate în pericol, pe baza informaţiilor transmise de ROMATSA, operatorii aeronavelor, administratorii deaerodromuri sau prin SNUAU-112.
La ședința de lucru, desfăşurată la sediul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, au mai participat reprezentanți ai ROMATSA, ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi ai Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.